Storingen (actueel)

Er zijn momenteel geen storingen bekend. Heeft u problemenen met u verbinding, neem dan contact op met de helpdesk via 015-3030000

Storingen (opgelost)

22 augustus 2019 - 17:00 - TV storing Den Haag (Postcode 25XX)

Bij wegwerkzaamheden op het Erasmusplein is een glasvezel kabel geraakt. Deze word zo spoedig mogelijk hersteld. Verwachte oplostijd is 21:00.
Update 20:46 - Kabel is hersteld, alles draait weer.

20 augustus 2019 - 14:10 - Internet en TV storing Den Haag

Er is op dit moment een storing met impact op onze klanten in Den Haag. Wij zijn druk bezig met het uitzoeken waar het probleem ligt.
De oorzaak lijkt te liggen bij een glasvezel breuk op het tracé Delft <-> Den Haag, inmiddels is onze aannemer aangestuurd, wij gaan nu proberen het internet te herstellen via een backup verbinding.

Update 14:33: de verbindingen lijken hersteld, we wachten nog op uitgebreide rapportage van de aannemer.
Update 21/8 22:00: werkzaamheden bij het Erasmusplein in Den Haag hebben een glasvezel gebogen, hierdoor was de demping op het signaal te zwak.

2 juli 2019 - 10:08 ~ 10:23 - Internet storing alle postcodes

Het lijkt er op dat bepaalde paden naar het internet last hebben van een storing. Monteurs zijn er mee bezig.
Update 11:27 - Om 10:08 zijn er onregelmatigheden ontdenkt in de glasvezels die onze verbinding tussen Delft en Amsterdam verzorgen. Deze is om 10:23 uitgezet waardoor het netwerk zich herstelde (in dit geval Delft via Rotterdam naar Amsterdam). Dit zal zorgen voor een iets hogere pingtijd (+0.5-1ms).

25 juni 2019 - 14:10 ~ 14:25 / 16:00 - 16:15 - Internet storing alle postcodes

Door een vastgelopen core router ondervinden een aantal panden momentel last van wegvallend internet.
Update 14:25: Core router is uitgezet en netwerk heeft zich hersteld.
Update 16:37: Bij herstel werkzaamheden heeft het netwerk last gehad van een aantal onderbrekening. Vannacht (26 juni 2019 2:30) zal verder onderzoek plaatsvinden.

25 juni 2019 - 11:38 ~ 14:05 Internet/Televisie storing :: postcode 2612PA + 2628ZP

Er is een vermoedelijke breuk in de glasvezel die naar wijkkasten van de postcodes 2612PA en 2628ZP loopt. Monteurs zijn onderweg om te achterhalen waar de breuk zit.
Update 12:02: breuk is gevonden. Lasploeg is onderweg om deze te herstellen.
Update 14:05: alles doet het weer

21 juni 2019 - 02:30 ~ 11:00

Er is een probleem met een van de koppelvlakken met KPN waardoor een groot deel van de verbindingen op het KPN en ReggeFiber netwerk tijdelijk offline zijn. Inmiddels is een monteur onderweg richting het datacentrum in Amsterdam, rond 08:20 verwachten we weer een update te kunnen geven. Update: stroomstoring in het datacentrum van NIKHEF. Electricieen heeft de stroomgroepen herstelt.

17 mei 2019 - 11:11 ~ 15:58:

Door een probleem met de stroomvoorziening in de hoofd elektriciteit kast van het complex Harvest hebben we in de gehele postcode 2552 momenteel last van een storing. Monteurs zijn op locatie en overleggen met de electricieen voor een oplossing.
Update: De elektra installateur van het gebouw heeft het probleem in de stroomvoorziening verholpen, onze monteurs hebben de doorgebrande apparatuur vervangen en alle dienst is weer operationeel!

17 april 2019 - 1:13 ~ 2:28 - Internet storing/Packetloss :: alle postcodes

Door (misgelopen) onderhoud bij een connectivity partner waren er meerdere problemen met onze internet dienst. De betrefende partij is uitgeschakeld en alles zou het weer moeten doen.

26 maart 2019 - 9:30 ~ 10:00 :: Postcode 2624

Door onaangekondigt onderhoud aan de elektra meter van STEDIN hebben we helaas een korte onderbreking van onze internet dienst gehad. Elektra meter is inmiddels vervangen en alles draait weer.

22 maart 2019 - 14:30 ~ 18:05:: Postcode 2552

Door een kabel beschadiging hebben onze klanten woonachtig in de postcode 2552 momenteel last van traag internet en/of haperend televisie beeld.
18:05 - Storing is opgelost.
16:30 - De monteurs hebben de oorzaak gevonden en zijn bezig met herstel werkzaamheden. We verwachten dat de storing rond 17:45 is opgelost.
14:30 - Storing gemeld door meerdere klanten in de postcode 2552. Monteurs zijn onderweg.

22 maart 2019 - 12:20 ~ 12:30

Door een vastgelopen core router heeft er een korte onderbreking van 90% van ons internet verkeer plaatsgevonden. De netwerk monteur heeft deze defecte core router uitgezet en alles loopt via de andere core router. Deze zal worden onderzocht en tijdens een onderhoudsvenster s'nachts worden terug geplaatst. Dit gebeurt zonder verdere onderbrekingen.

23 februari 2019 - 10:00 ~ 15:00

Door een stroomstoring in een verdeelstation (PoP) van Glasnet Zoetermeer zijn diverse verbindingen in Zoetermeer offline.
Glasnet Zoetermeer heeft aangegeven dat wanneer om 13:30 de stroomvoorziening nog niet hersteld is, er tijdelijk een aggregaat geplaatst zal worden.
Om 15:00 lijken alle verbindingen zich hersteld te hebben.

19 januari 2019 - 8:40

Bij onverwachte werkzaamheden is een vezel geraakt. Dit zorgt ervoor dat bepaalde televisie zenders het momenteel niet doen. Verwachte oplossing is tussen 10:00 en 11:00. Update: om 10:14 is de vezel hersteld.

13 juli 2018 - Internet storing

Door een kapotte optic in ons netwerk klapperde het internet verkeer vannochtend tussen 10:19 en 11:08. De betreffende optic is uitgezet en word s'nachts vervangen.

26 apr 2018 - Stroomstoring Delft

Een deel van Delft (Voorhof en Tandhof-Oost) heeft sinds 15:45 geen stroom, hierdoor is er een verstoring van internet en televisie op Home of Talent en de Kalfjeslaan. Sinds 16:15 is de stroomvoorziening op Home of Talent hersteld, rond 16:20 waren de bedrijfsverzamelgebouwen op de Kalfjeslaan weer online!

26 apr 2018 - Glasnet Zoetermeer

Door een storing in netwerkapparatuur van Glasnet Zoetermeer heeft een kleine groep gebruikers geen internet, Glasnet heeft inmiddels monteurs op locatie.

12 nov 2017 - Storing Google DNS - opgelost

Google heeft sinds vannochtend een storing bij haar DNS diensten. Tot op heden is deze nog niet opgelost. Aangezien erg veel klanten hier hinder van ondervinden hebben wij er voor gekozen om tijdelijk het verkeer naar Google DNS (8.8.8.8 en 8.8.4.4) om te leiden naar onze eigen DNS servers (185.40.96.96 en 185.40.96.97).

2 sept 2017 - opgelost

Door een routing probleem bij een van onze IP-transit leveranciers zijn bepaalde websites af en toe niet bereikbaar. De onbereikbaarheid duurt tussen de 1 en 5 minuten. Update: Probleem lijkt te zijn gevonden. Tijdelijke oplossing in werking gezet, permanente oplossing volgt op een later tijdstip.

30 juni 2017 - opgelost

In de nacht van 30 juni zal er een omlegging plaatsvinden van een backbone glasvezel verbinding tussen Delft en Rotterdam, hierdoor kunnen klanten in de regio Rotterdam een onderbreking van hun internet verbinding ervaren.

2 maart 2017 - opgelost

Door een storing bij NTT, Cogent, en InterRoute zijn bepaalde internet adressen niet bereikbaar. Helaas bevind deze storing zich buiten ons netwerk en die van onze partners. De problemen zijn inmiddels bij de desbetreffende partijen gemeld en worden onderzocht. Update: 14:30 - problemen lijken opgelost.

18 oktober 2016 - opgelost

Door een storing in een van onze routers was er geen internet verkeer mogelijk op de Regulusweg(Den Haag). Deze storing duurde van 12:55 tot 13:09.

5 oktober 2016 - opgelost

Door een storing in ons EPG systeem hebben de meeste zenders via de kabel (digitale kabel tv) geen programma lijsten, guide, of EPG. Oplossing word a.s. woensdag 5 oct 2016 verwacht. IPTV heeft geen last van deze storing. Opgelost: alle kabel tv klanten hebben weer een EPG.

24 augustus 2016 - opgelost

Door een storing bij een van onze uplink providers ondervinden we momenteel packetloss naar het 'internet' toe. Hier wordt hard aan gewerkt en zal zo snel mogelijk opgelost worden.

26 mei 2016 - opgelost

Enkele verbindingen van OpenFiber op het netwerk van Glasnet Zoetermeer ondervinden incidenteel hoge packetloss (>1%), dit word onderzocht en zo snel mogelijk opgelost. Update - Probleem is opgelost, alle Glasnet Zoetermeer verbindingen zouden zonder packetloss moeten werken.

2 mei 2016 - opgelost

Door een fiber breuk in Pijnacker hebben sommige verbinding last van vertraging en/of packetloss. De las ploeg is inmiddels op locatie. Update: glasvezel breuk is gelast en al het verkeer loopt weer normaal.

21 maart 2016 - opgelost

Momenteel bevind zich op enkele aansluitingen een DHCP storing. Deze word zo spoedig mogelijk opgelost. Update: storing rond 18:00 verholpen. Rond 19:00 was alles weer in werkende order.

15 februari 2016 - opgelost

Tijdens werkzaamheden op de Binckhorstlaan zijn onze fibers geraakt. Dit zorgt er voor dat alles klanten bij de binckhorst momenteel geen verbinding hebben. Een reparatie team is er mee bezig.

19 december 2015 - opgelost

Op nadrukkelijk advies van een van onze netwerkhardware leveranciers voeren wij zaterdagmiddag (13:00 ~ 18:00) een kritische firmware update door.
Hierdoor kan het voorkomen dat bewoners van 'Aan t Verlaat 33F t/m 33W (exc 33L t/m 33P) in Delft' tijdelijk geen internet en TV hebben.

23 november 2015 - opgelost

Door een stroomstoring in Den Haag zijn enkele TV zenders (o.a. Discovery, TLC, National Geographic) tijdelijk niet te ontvangen.
Om 15:30 heeft Stedin de stroomvoorziening weten te herstellen.

28 oktober 2015 - opgelost

Vanaf 10:00 heeft Stedin de stroom van het transformater huisje gehaald voor onderhoud. Helaas was deze onderhoudsmelding niet bij ons aangekomen en hebben enkele verbindingen in delft zonder internet, telefonie, of tv gezeten tot we een tijdelijk oplossing konden realiseren. Deze is om 11:20 gerealiseerd en m.u.v. zonder stroom zittende gebouwen doen de aansluitingen het weer. Vanavond zullen we terug gaan op de normale stroomvoorziening en zal er dus een kleine onderbreking plaatsvinden. Update: 16:00 alles is weer teruggezet op de normale stroomvoorziening.

27 juni 2015 - opgelost

Vanaf 01:35 tot 2:31 was er geen verkeer mogelijk van/naar het internet voor klanten in Den Haag en Delft. Dit kwam door een storing bij een van onze uplink providers (Prolocation).

26 juni 2015 - opgelost

Wegens de stroom storing in Den Haag hebben enkele klanten zonder internet gezeten van 10:38 tot 11:30. Nu de stroom storing is opgelost zouden alle verbinding het ook weer moeten doen. Aangezien ons kantoor ook zonder stroom zat, was de helpdesk tijdens deze storing helaas niet bereikbaar, we zullen dit direct oplossen zodat de helpdesk altijd bereikbaar blijft.

30 mei 2015 - Landelijke storing (NL-IX) - opgelost

Sinds ongeveer 23:00 is er Een storing bij het een na grootste internetknooppunt van Nederland (de NL-IX), hierdoor kan het zijn dat bepaalde delen van het internet slechter bereikbaar zijn. Wij proberen zoveel mogelijk verkeer via andere routes te herrouteren om de overlast zo veel mogelijk te beperken.

13 mei 2015 - Landelijke storing (AMS-IX) - opgelost

Een storing bij het grootste internetknooppunt van West-Europa (de AMS-IX) heeft vanmiddag voor een korte tijd (+/- 10 minuten) internet problemen veroorzaakt in heel Nederland, ook onze klanten waren getroffen.
Veel providers schakelden over naar andere internetknoppunten zoals de NL-IX die vervolgens overbelast raakten. AMS-IX heeft inmiddels naar buiten gebracht dat het probleem veroorzaakt was door een onderhoud waarbij een lus/loop was ontstaan.

1 mei 2015 - Probleem regio Haaglanden (Den Haag, Delft, Rijswijk) - opgelost

Rond 11:40 onstont er een probleem waarbij de core-router in Delft (verantwoordelijk voor de internetvoorziening in heel regio Haaglanden) bleef schakelen tussen de redundante verbindingen.
We hebben de routes nu statisch ingesteld waardoor de verbindingen weer zijn hersteld, dit weekend gaan we in samenspraak met de fabrikant een onderzoek doen naar de oorzaak.

10 februari 2015 - Grote storing internet connectiviteit regio Haaglanden (Den Haag, Delft, Rijswijk) - opgelost

Sinds ongeveer 10:00 treed er een storing op bij onze belangrijkste connectiviteit leverancier Prolocation.
Deze storing heeft een grote impact op niet alleen ons netwerk, maar een groot deel van de internet verbindingen in Nederland.
Sinds ongeveer 13:00 vanmiddag werken de meeste verbindingen weer naar behoren maar bestaat de kans dat internet af en toe weg valt terwijl alle verbindingen weer worden hersteld.
Namens Prolocation bieden wij onze excuses aan voor het ongemak.

Meer informatie over deze storing is te vinden op websites van NOS, RTL en Tweakers.net.

Update 19:00 - Het lukt ons weer om dataverkeer via Prolocation naar het internet te sturen. Onze monitoring geeft ook geen problemen meer, het probleem lijkt verholpen