Storingen (actueel)

18 april 2024 - 21:39 - 22:57 — Uitval Harvest Den Haag

Rond 21:39 kregen wij een melding van de monitoring dat de apparatuur in de technische ruimte van complex Harvest offline was gegaan.

Getroffen locaties zijn:

UPDATE 21:55: Monteur is onderweg naar het complex

UPDATE 22:57: Monteur heeft geconcludeerd dat de power supply van de aggregatie router kapot gegaan is, en heeft deze ter plekke vervangen. De internet verbindingen zouden weer online moeten zijn, bij u niet? Herstart dan uw witte glasvezel modem en daarna uw (zwarte) wifi router.

Storingen (opgelost)

26 februari 2024 - 12:37 - 14:49 — Defecte router Aan t Verlaat

Rond 12:30 vielen verschillende locaties tegelijkertijd weg, een monteur is onderweg.

Getroffen locaties zijn:

UPDATE 13:05: De voeding van de aggregatie apparatuur van de locatie Aan t Verlaat lijkt defect, we gaan deze vervangen.

UPDATE 14:45: De monteurs hebben de defecte appratuur vervangen, en alle verbindingen zouden weer online moeten zijn.

22 december 2023 - 11:30 ~ 18:50 - Storing QM Studios Den Haag

Rond half twaalf negen ontvingen wij van onze monitoring een bericht dat de apparatuur op de locatie QM Studios aan de Koningin Marialaan in Den Haag was uitgevallen.
Ongeveer 15 minuten later kwam een groot deel van de apapratuur terug online, behalve de appartuur op de begane grond.
Het is niet gelukt in contact te komen met de gebouwbeheerder, daarom sturen we een monteur naar de locatie voor analyse.

UPDATE: Een monteur is op locatie gaan kijken en heeft geconstateerd dat onze apparatuur geen stroom had en dat er water uit het stopcontact kwam, we hebben het probleem gemeld bij de technische dienst van Holland2Stay, die een monteur gaan sturen

UPDATE 18:50: Wij hebebn nog geen terugkoppeling vanuit H2S gehad, maar de apparatuur is weer online.

6 september 2023 - 05:30 — Televisie storing regio Utrecht

Na werkzaamheden in Amsterdam afgelopen nacht lijkt het TV signaal in de regio Utrecht verslechterd, we hebben van een aantal klanten meldingen ontvangen over blokjes. Onze technici zijn aan het zoeken naar de oorzaak.

UPDATE 09:30 - Een work-arround is gereasliseerd, vannacht zal de oorzaak van het probleem opgelost worden

26 maart 2023 - 12:30 ~ 15:00 — Stroomstoring QM Studios Den Haag

Om 13:24 ontvingen een helpdesk telefoontje van een bewoner over het niet functioneren van internet op de QM Studios.

UPDATE 13:30 - De impact blijkt uitgevallen apparatuur op de 5e verdieping, impact ongeveer 30 bewoners, we gaan contact opnemen met Holland2Stay

UPDATE 13:50 - Holland2Stay inmiddels gesproken, omdat H2S pas maandag weer op locatie is, hebben wij zelf een monteur aangestuurd om op locatie te gaan kijken.

UPDATE 15:00 - Monteur is op locatie geweest en heeft de stroomvoorziening hersteld, waarna verbinden weer online kwamen.

9 februari 2023 - 07:25 - 08:15 — Stroomstoring 's-Gravenzandelaan Den Haag

Om 07:25 ontvingen werden we door de monitoring gealarmeerd over het wegvallen van de apparatuur op de 's-Gravenzandelaan / het Studios070 gebouw.

UPDATE 07:30 - Het grote aantal meldingen over deze postcode op de website van eletkriciteits-netbeheerder Stedin doet vermoeden dat het om een stroomstoring gaat.

UPDATE 08:15 - Onze apparatuur is weer online en geeft inderdaad aan herstart te zijn (bevestiging van de stroomonderbreking).

3 februari 2023 - 08:30 ~ 09:35 — Storing op Lauwerecht

Er is een internet storing op Lauwerecht en de monteur is reeds onderweg maar nog niet gearriveerd op locatie.
Er komt nog een update als de monteur op locatie is

UPDATE 09:35: Defecte glasvezel module van de backhaul verbinding is vervangen, alles is weer online

9 december 2022 - 03:00 — Internet QM Studios

Vrijdagochtend vroeg ontvingen wij meldingen over het niet werken van internet in de QM Studios. we gaan het onderzoeken.

1 december 2022 - 08:55 ~ 09:15 - Storing Rotterdam Airport en Groot Vettenoord

Er is sprake van een onderbreking van de internet op een aantal bedrijventerrein in de regio Rotterdam, we zijn aan het onderzoeken wat de oorzaak is.

UPDATE 09:05: Er lijkt een probleem te zijn bij de partij die de glasvezel apparatuur op de bewuste bedrijventerreinen beheert, we hebben daar zojuist een melding gemaakt.
UPDATE 09:10: Er blijkt apparatuur in het datacentrum in Rotterdam uitgevallen te zijn door een gedeeltelijke stroomstoring.
UPDATE 09:15: De partij die voor Glasnet de apparatuur beheert heeft de stroomvoorziening hersteld en daarmee de appaatuur (en de verbindingen) weer online gekregen.

25 november 2022 - 08:30 ~ 08:40 — Storing Delft Hoog en Boven de Hoven

Rond 08:30 rapporteerde onze montioring dat de apparatuur in de technische ruimte van Delft Hoog uitviel. De huismeester is onderweg naar de technische ruimte.

Getroffen locaties zijn:

UPDATE: Door sloopwerkzaamheden in het winkelcentrum bleek er een stroom storing in de technische ruimte, een oplossing is gerealiseerd

19 november 2022 - 12:50 ~ 19:00 — Storing TV signalen VRT

De apparatuur waarmee wij koppelen met de VRT lijkt uitgevallen, een monteur is aangestuurd om richting België te rijden.
Hierdoor zijn de volgende 3 zenders momenteel niet te ontvangen:

UPDATE 15:00: Het bewuste apparaat blijkt defect, we gaan deze zsm vervangen

UPDATE 19:00: De apparatuur is veravngen en de zenders zijn weer beschikbaar

15 november 2022 - 19:00 — Storing TV signaal QM Studios

Dinsdagavond hebben wij meerdere meldingen gekregen over verslechterde TV ontvangst op de QM Studios in Den Haag, wij gaan het onderzoeken.

UPDATE 08:00: Een monteur is op locatie geweest en de oorzaak lijkt te liggen aan de apparatuur die de TV signalen distributeert binnen het complex, we gaan deze z.s.m. vervangen.

19 oktober 2022 - 15:45 — Storing Electronische TV gids

Rond 15:45 kwamen de eerste meldingen binnen over een incomplete TV gids, er lijkt een probleem met het aanvoer signaal, we hebben een melding gemaakt bij de leverancier van de EPG.

9 oktober 2022 - 23:30 — Storing The Ridge 5e verdieping

Rond 23:30 rapporteerde onze montioring dat de apparatuur in de technische ruimte op de 5e verdieping van The Ridge uitviel. Een monteur is onderweg voor analyse.

Getroffen locaties zijn:

UPDATE 00:10: Er bleek een stroom storing in de technische ruimte, alles is weer operationeel

UPDATE 00:40: De apparatuur is opnieuw onbereikbaar geworden, wij nemen morgenochtend contact op met de beheerder om de electricien aan te laten sturen.

8 september 2022 - 15:45 ~ 16:00 — Storing Boven de Hoven Toren 2

Rond 15:45 rapporteerde onze montioring dat de apparatuur in de technische ruimte van Boven de Hoven 2 uitviel. Een monteur is onderweg voor analyse.

Getroffen locaties zijn:

UPDATE: Er bleek een stroom storing in de technische ruimte

27 augustus 2022 - 09:45 ~ 11:45 — Storing KPN NetwerkNL

Rond 09:45 begonnen diverse verbindingen via het KPN netwerk weg te vallen. We hebben het in onderzoek en een melding gemaakt bij KPN NetwerkNL

UPDATE 10:20 - Er lijkt een probleem met de Cisco ASR router van KPN waarop onze verbindingen worden geterminteerd. Deze is zojuist door de netbeheerder herstart, waarna verbindingen kortstondig terugkwamen.

UPDATE 11:45 - Probleem is door de netbeheerder opgelost, de betreffende Cisco ASR router is uitroulatie gehaald

4 augustus 2022 - 17:23 ~ 17:45 — Storing Haaglanden

Rond 17:23 herstartte onze core switch in delft ongevraagd 2x, kortstondig daarna gebeurde iets vergelijkbaars in Naaldwijk, hierdoor hebben alle adressen in Delft, Den Haag, Rijswijk en Zoetermeer haperingen in internet en TV ervaren.

28 juli 2022 - 23:00 ~ 00:00 — Defecte router Aan t Verlaat

Rond 23:00 vielen verschillende locaties tegelijkertijd weg, een monteur is onderweg.

Getroffen locaties zijn:

UPDATE: De voeding van de aggregatie apparatuur van de locatie Aan t Verlaat was defect, deze is vervangen. Internet zou sinds 00:00 weer moeten werken, als het bij u nog niet werkt adviseren wij de WiFi Router en/of glasvezelmodem te herstarten door deze uit het stopcontact te halen en na 20 seconde weer aan te sluiten

15 juni 2022 - 19:40 ~ 20:40 — Defecte router Delft Hoog

Rond 19:40 vielen verschillende locaties tegelijkertijd weg, een monteur is onderweg.

Getroffen locaties zijn:

UPDATE: De voeding van de aggregatie apparatuur op van de Martinus Nijhofflaan was defect, deze is vervangen. Internet zou sinds 20:40 weer moeten werken, als het bij u nog niet werkt adviseren wij de WiFi Router en/of glasvezelmodem te herstarten door deze uit het stopcontact te halen en na 20 seconde weer aan te sluiten

10 juni 2022 - 08:12 ~ 14:00 — stroomonderbreking Rotterdamseweg Delft

Rond 08:12 vielen verschillende locaties tegelijkertijd weg, oorzaak lijkt een stroomstoring bij onze straatkast op de Rotterdamseweg.

Getroffen locaties zijn:

UPDATE 08:37 – Inmiddels blijk de stroomstoring (gepland) onderhoud door Stedin en staat deze ook vermeld op de website van de Stedin (de netbeheerder).

UPDATE 09:00 - Omdat Stedin aangeeft dat de werkzaamheden tot ongeveer 14:00 gaan duren gaan wij zorgen voor een alternatieve stroomvoorziening

UPDATE 09:45 - De noodstroomvoorziening is operationeel, alle verbindingen zijn weer terug online

UPDATE 14:00 - Stedin is klaar met de werkzaamheden, we zijn weer teruggeschakeld naar de normale stoomvoorziening

30 mei 2022 - 10:40 ~ 12:00 — stroomstoring Delft Noord

Rond 10:40 vielen verschillende locaties tegelijkertijd weg, oorzaak lijkt een stroomstoring.

Getroffen locaties zijn:

UPDATE 10:45 – Inmiddels is de stroomstoring ook erkend en vermeld op de website van de Stedin (de netbeheerder).

UPDATE 12:00 – De storing is nog niet formeel door Stedin afgemeld, maar wij zien alle appratuur weer online.

20 mei 2022 - 10:37 — Onderbrekingen QM Studios

Om 10:37 kregen wij de monitoring bericht dat apparatuur op de QM Studios kortstondig offline was, hierna volgde nog enkele onderbrekingen. Navraag bij de verhuurder leerde dat er in de ochtend werkzaamheden zijn aan de elektrische installatie.

16 april 2022 - 23:00 — probleem met AMS-IX router

Rond 23:00 sloeg onze monitoring alarm vanwege het wegvallen van een signficant aantal routes, er lijkt een probleem met probleem met de router waarop o.a. AMS-ix verkeer wordt afgehandeld.

14 april 2022 - 00:00 ~ 05:30 — verbinding Amsterdam - Naaldwijk

Rond 00:00 lijkt onze verbinding tussen Naaldwijk en Amsterdam weggevallen, we zijn op onderzoek naar de oorzaak

Getroffen locaties zijn:

UPDATE 01:30 – Het probleem is ontstaan bij werkzaamheden langs het spoor, de verwachting is dat de verbinding binnen een paar uur hersteld is

6 april 2022 - 10:00 ~ 11:00 — problemen bij AMS-ix

Er is momenteel een storing gaande bij de AMS-ix een van de grootste internet knooppunten van Europa, hierdoor kunnen sommige delen van het internet niet werken of traag aanvoelen.

Zie ook de statistieken pagina op de AMS-ix website
Ook Tweakers heeft inmiddels een artikel gewijd aan de storing

UPDATE 11:00 — de storing is inmiddels afgemeld door AMS-ix en het meeste verkeer lijkt weer hersteld

8 maart 2022 onderbrekingen internet en tv

Als gevolg van een defecte core-router hebben wij diverse haperingen in het internet en tv opgemerkt.
De router is inmiddels uitgefasserd, internet zou hersteld moeten zijn.

UPDATE 13:00: Nog enkele televisie zenders zijn nog niet hersteld, we zijn hier mee bezig

UPDATE 13:30: De resterende zenders zijn ook weer terug

18 februari 2022 19:00 - 12:00 Verstoringen diverse buitenlandse zenders

Als gevolg van de storm Eunice is een van de schotels van ons satelliet opstelpunt in Naaldwijk iets verdraaid, hierdoor is de ontvangst van enkele internationale zenders niet meer optimaal.
Met het oog op de veiligheid is besloten zaterdagochtend als de storm volledig is gaan liggen de bewuste schotel pas weer opnieuw te richten.

UPDATE 12:00 - De engineers zijn bij het opstelpunt geweest en hebben de schotels opnieuw gericht / afgesteld.

Getroffen zenders zijn/waren onder andere:

21 januari 2022 20:45 ~ 21:50 - Internet storing Utrechteseweg - De monteur is onderweg

De storing van de internet en TV dienst is weer verholpen. De oorzaak was dat het onderhoud van deze nacht eerder is gestart dan de het tijdstip dat bij ons is aangekondigd. Wij hebben de monteurs verzocht onze verbinding als eerste te herstellen.

5 januari 2022 05:45 ~ 07:30 - Internet storing enkele studios Keramus, Utrecht

Apparatuur in een van de technische ruimtes van het complex Keramus is rond 05:45 onbereikbaar geworden, de monteur is aangestuurd.

UPDATE 07:30: Monteur is op locatie geweest en heeft de storing verholpen.

27 november 2021 02:15 - Uitval stroom technische ruimte Abtswoude, Delft

Apparatuur in een van de technische ruimtes van het complex Abtswoude is rond 02:15 onbereikbaar geworden, de monteur is aangestuurd.
Hierdoor heeft een deel van het gebouw (Huisje 3, 4, 8 en 9) tijdelijk geen internet en televisie.

UPDATE 07:00: In de groepenkast bleek een hoofdschakelaar uit te staan, de monteur heeft deze weer aangezet, waarna alles weer werkte

UPDATE 12:00: De apparatuur is weer uitgevallen, monteur is aangestuurd en we nemen contact op met de gebouwbeheerder

UPDATE 13:00: De monteur is op locatie geweest, hoofdschakelaar gaat niet meer aan, er is contact geweestmet de gebouweigenaar en een elektricien wordt aangestuurd, voor de internet voorziening is tijdelijk een verlengsnoer aangelegd waardoor deze weer zou moeten werken.

25 november 2021 10:15 - Uitval internet omgeving Station Delft

Apparatuur in een verdeelpunt in de zone Centrum Delft Station is rond 10:15 onbereikbaar geworden, we sturen een monteur voor analyse.



29 oktober 2021 18:30 - Storing televisie Utrechtseweg, Zeist

De apparatuur die het televisie signaal voor Zeist maakt is uitgevallen.

UPDATE 18:40: Er lijkt sprake van stroomuitval in het datacentrum in Groenekan

UPDATE 20:30: Het probleem is verholpen.

26 oktober 2021 00:00 - Storing Menno ter Braaklaan

Rond 00:00 bemerkten wij dat een van de switches in de technische ruimte van de Menno ter Braaklaan onbereikbaar geworden was. Dit resulteert in een internet storing in 34 woningen.

UPDATE 01:00: Onze monteur kan helaas het gebouw niet in omdat onze voordeursleutel niet (meer) past, wij zoeken contact met de VvE.

UPDATE 05:00: Het is gelukt toegang te krijgen en het probleem is verholpen



11 oktober 2021 - Onderbrekingen Harvest

Rond 13:00 bemerkten wij dat de apparatuur in de technische ruimte van Harvest onbereikbaar geworden was. Een monteur is op locatie geweest en heeft de voeding van de router als oorzaak geindentificeerd. Wij zullen deze aankomende nacht vervangen.

UPDATE 16:00: Omdat het probleem weer terugkeerde hebben wij besloten het onderhoud als nog zo snel mogelijk uit te voeren, hierdoor zal tussen 16:30 en 16:45 een korte (geplande) onderbreking plaatsvinden.

UPDATE 16:45: De vervaning heeft plaatsgevonden en alles is weer terug online.

UPDATE 09:00: De apparatuur is stabiel online gebleven, dus we gaan er vanuit dat de defecte voeding inderdaad de oorzaak is geweest.

2 oktober 2021 - 18:14 - Storing XIOR Barbarasteeg Delft

Rond kwart over zes ontvingen wij van onze monitoring een bericht dat de apparatuur op de locatie Xior Delft aan de Barbarasteeg was uitgevallen.

UPDATE: Alle apparatuur in de technische ruimte lijkt uitgevallen wat wijst op een stroomstoring, we hebben contact gezocht met Xior maar krijgen niemand te pakken, daarom hebben we een eigen storingsmonteur naar de locatie gestuurd.

UPDATE 19:30: Onze monteur heeft geconstateerd dat de gehele groepenkast stroomloos van de kelder / parkeergarage, er is inmiddels contact geweest met XIOR en ze hebben de electricien aangestuurd. Zodra de stroom hersteld is zouden alle verbindingen het weer moeten doen. UPDATE 21:15: We hebben nog een update vanuit XIOR maar zien apparatuur weer online komen

20 augustus 2021 - 09:00 - Storing QM Studios Den Haag

Om iets over negen ontvingen wij van onze monitoring een bericht dat de apparatuur op de locatie QM Studios aan de Koningin Marialaan in Den Haag was uitgevallen.
Een monteur is op locatie gaan kijken en heeft geconstateerd dat onze apparatuur geen stroom had, overleg met de netbeheerder leerde dat er sprake is van een grotere stroomstoring in een deel van de wijk.

UPDATE: Inmiddels staat de storing ook op de website van Stedin:

UPDATE 15:10 - De apparatuur lijkt weer online te komen

https://www.stedin.net/storing-en-onderhoud/overzicht/detail?id=SMS2_S0464442



7 juli 2021 - 00:00 - 00:05 - Korte hickup door Onderhoud glasvezel verbinding Delft - Haarlem

Door het wegvallen van onze verbinding Delft <-> Haarlem (zie bericht op 'werkzaamheden'-pagina), had de apparatuur iets langer nodig om bepaald verkeer om te leiden, hierdoor zijn er rond 00:00 onegveer 2 minuten wat 'haperingen' geweest in het internet op diverse locaties.

7 juli 2021 - 12:00 - 21:00 - Bereikbaarheid DigiD en NPO Start

Rond 12u ontving onze helpdesk een tweetal meldingen dat het nauwelijks mogelijk was om bepaalde diensten (o.a. DigiD en NPO Start) te gebruiken. Na lang zoeken bleek het probleem samen te hangen met loadbalancing richting de betreffende partijen, de loadbalancing methodiek is aangepast en de diensten zijn weer als van ouds bereikbaar.

Onderzoek heeft uitgewezen dat het probleem enkel van toepassing was op de volgende locaties:

3 juni 2021 - 14:15 - 15:10 - Storing Harvest Den Haag

Om 14:15 we ervaring een storing op de internet verbindingen van complex Harvest in Den Haag (Oude Haagweg, Nieuw-Rozenburgstraat).
Verbindingen vallen weg en komen terug, we zijn druk bezig met onderzoek naar de oorzaak.

Update 15:10 - Het probleem is verholpen, verbindingen zouden terug moeten komen, wanneer uw verbinding nog niet werkt, kunt u het best uw modem (witte kastje in de meterkast) herstarten, 1 minuut wachten en dan de wifi router (zwarte kastje) herstarten. Herstarten in beide gevallen door de stekker even uit het stopcontact te halen.

28 maart 2021 - 15:22 - 17:10 - Storing Utrechtseweg Zeist

Om 15:22 werd door onze monitoring een storing opgemerkt, onze apparatuur op de Utrechtseweg is momenteel onbereikbaar.

Update 16:15 - Er is contact geweest met de gebouweigenaar en de huurder van de begane grond, de beveilging is aangestuurd om onze monteur toegang te verlenen tot de technische ruimte.
Update 16:30 - Onze monteur is onderweg en verwacht rond 17:30 op locatie te zijn.
Update 17:10 - De powersupply van de locatie router bleek kapot, deze is vervangen, alles zou weer moeten werken.

23 maart 2021 - 10:43 ~ 11:57 Boven de Hoven 2


Om 10:43 constateerde onze systemen een onderbreking van de apparatuur in de technische ruimte van Boven de Hoven 2 (Martinus Nijhofflaan, Delft).
Dit hangt smaen met onderhoud van de gebouweigenaar aan de elektra op de begane grond, de verwachting is dat het over 30 minuten weer online is. Update: 10:57 de apparatuur is weer online

23 maart 2021 - 10:09 ~ 10:26 Boven de Hoven 1


Om 10:09 constateerde onze systemen een onderbreking van de apparatuur in de technische ruimte van Boven de Hoven 1 (Martinus Nijhofflaan, Delft).
Update: 10:16 We hebben contact gehad met de gebouwbeheerder, de storing wordt veroorzaakt door onderhoud aan het noodverlichting systeem.
Update: 10:26 De apparatuur is terug online, mocht uw verbinding het nog niet doen dan kunt u het beste uw modem en router herstarten (stroom er af)

26 Februari 2021 - 10:15 uur Menno ter Braaklaan

Er is een storing op de Menno ter Braaklaan, Monteur is onderweg.
Update: 10:45 Monteur op locatie.
Update: 10:56 Probleem gevonden in Router - het start nu weer op.

16 december 2020 - 17:54 ~ 21:29 Whitepark (Poortweg Delft)

Om 17:54 heeft onze monitoring geregistreerd dat onze apparatuur in de Whitepark bedrijfsverzamelgebouwen aan de Poortweg in Delft onbereikbaar geworden is. Ons vermoeden is een stroomonderbreking of defecte appartuur en we sturen daarom een monteur naar de locatie voor onderzoek.

Update 18:15: Onze monteur trof een installatiebedrijf aan dat in opdracht van een nieuwe huurder werkzaamheden aan het uitvoeren was en de stroom eraf had gehaald.
Update 21:29: De apparatuur is weer terug online

10 december 2020 - DDoS aanval

Er heeft vanavond een zogeheten DDoS aanval plaatsgevonden, dit is een aanval met als doel een netwerk lam te leggen door overbelasting.
Onze monteurs zijn druk bezig geweest met het wegfilteren van het verkeer. Maar doordat de intensiteit van de aanval toenam liepen onze poorten vol en waren we niet meer in staat om het zelf te filteren, daarom is uiteindelijk de hulp van onze upstream providers ingeroepen om daar al verkeer te filteren om op die manier de aanval af te wenden.

Het lijkt inmiddels onder controle, maar omdat de aanval nog niet voorbij lijkt, blijven onze engineers extra alert.

3 december 2020 - 00:38 ~ 00:47 Stroomstoring PoP Rotterdam (Bytesnet datacentrum)

Om 00:38 constateerde onze monitoring dat onze apparatuur in het Rotterdamse datacentrum Bytesnet niet meer bereikbaar was. De oorzaak bleek een stroomstoring, na 9 minuten was al onze apparatuur weer online.

Klanten uit de regio Rotterdam en Utrecht hebben door deze stroomstoring een korte onderbreking van internet en televisie ervaren.

2 december 2020 - 09:00 Verstoring enkele radio zenders

Enkele radio zenders zijn momenteel niet te ontvangen, de verstoring is aangemeld bij de signaal leverancier.

28 september 2020 - 21:40 Internet en Tv storing Den Haag / Rijswijk

We zien een verstoring in Den Haag / Rijswijk, momenteel wordt onderzocht wat de oorzaak is.

UPDATE 22:00 - Verkeer is omgeleid, verbindingen zouden weer hersteld moeten zijn.

21 september 2020 - 10:30 Internet en Tv storing Koopmansstraat / Metamorfose Rijswijk

Om 10:30 werden we geconfronteerd met een uitval van diensten op de Koopmanstraat te Rijswijk, we zijn aan het onderzoeken wat de oorzaak is.

UPDATE 10:40 - VolkerWessels Telecom heeft zich inmiddels gemeld en aangegeven dat bij werkzaamheden voor KPN per ongeluk onze mantelbuis is doorgesneden

UPDATE 11:14 - Onze aannemer (BAM infra telecom) is onderweg naar de locatie voor herstel

UPDATE 18:45 - Nieuwe vezels zijn geblazen en gelast, het internet is weer hersteld
UPDATE 20:30 - Televisie is ook weer hersteld.

16/17 september 2020 - 13:50 ~ 20:24 Internet en Tv storing Utrecht

Om 13:50 werden we geconfronteerd met een uitval van diensten in Utrecht, we zijn aan het onderzoeken wat de oorzaak is.

UPDATE wo 14:20 - Er is een probleem met de verbinding Rotterdam - Utrecht, de oorzaak wordt onderzocht.

UPDATE wo 14:46 - Er is sprake van een glasvezel breuk op het bewuste tracé, de aannemer is zojuist aangestuurd.

UPDATE wo 17:45 - Metingen hebben de vermoedelijke locatie van de breuk vastgeteld op 8700 meter vanaf het SmartDC datacentrum in Rotterdam, de lasploeg is momenteel onderweg naar de vermoedelijke breuk locatie.

UPDATE wo 23:00 - De voor herstel aangestuurde lasploeg heeft geen toegang tot de bouwlocatie gekregen en kan derhalve niet eerder dan morgenochtend 17 september om 07.00 uur aan het herstel beginnen.
Wij proberen dit tijdstip nog naar voren te halen, maar zijn afhankelijk van de medewerking van het bouwbedrijf en de beveiliging.

UPDATE do 06:30 - De aannemer is aanwezig in Rotterdam, zodra wij een verwacht herstel tijdstip hebben zullen we dit laten weten.

UPDATE do 13:30 - De werkzaamheden zijn vanochtend gestart, we hebben nog geen concrete eindtijd doorgekregen, maar redelijkertijd mogen we verwachten dat het aan het einde van de dag hersteld is.

UPDATE do 15:00 - De aanleg van het nieuwe vervangende tracé wordt momenteel afgerond, de verwachting is dat de laswerkzaamheden om 17:00 aanvangen en dat rond 19:00 alle diensten hersteld zouden moeten zijn.

UPDATE do 18:00 - De aannemer vordert gestaag, de verwachtingen zijn wel iets bijgesteld, ze verwachten rond 20:00 onze vezels hersteld te hebben.

UPDATE do 20:24 - De verbinding lijkt hersteld! We hebben nog geen defintieve afmelding van de aannemer ontvangen.

UPDATE do 20:48 - Bevestiging van de aannemer ontvangen dat onze verbindingen hersteld zijn, ze zijn nog wel bezig met herstel van andere getroffen verbindingen.

UPDATE do 23:30 - De aannemer heeft het schadeherstel afgemeld, alle andere glasvezels zijn inmiddels ook hersteld.

9 september 2020 - 23:31 - 00:48 Stroomstoring QM Studios

Er was sprake van een internet / tv storing op de QM Studios veroorzaakt door het wegvallen van de electriteit.

- Details pagina van de storing op de site van Stedin

3/4 september 2020 - 20:15 - 03:05 Storing Utrecht, Rotterdam Airport en Groot Vettenoord

Er is sprake van een onderbreking van de internet en televisie dienst in Utrecht, we zijn aan het onderzoeken wat de oorzaak is.

UPDATE do 21:00 - Onze engineers hebben geconstateerd dat er sprake lijkt van een glasvezelbreuk in Rotterdam, de storingsdienst van de glasvezel aannemer is aangestuurd om de exacte locatie van de breuk te bepalen.

UPDATE do 22:15 - De exacte locatie van de glasvezelbreuk is gevonden (in Rotterdam), herstelwerkzaamheden zijn begonnen, er is een groot aantal vezels getroffen, de aannemer verwacht alles tussen 05:00 en 07:00 weer werkende te hebben.

UPDATE vr 07:00 - De aannemer heeft aangegeven dat er sprake is van grote tegenslag en dat nog de hele dag nodig is voor het herstel, wij gaan verkeer nu omleiden via Amsterdam.

UPDATE vr 14:00 - Al het Utrechtse verkeer is omgerouteerd via Amsterdam, wij leggen momeenteel de laatste hand aan de bedrijventerreinen Groot Vettenoord en RTHA

UPDATE vr 16:30 - Alle locaties zouden weer online moeten zijn, uitgezonderd de televisie dienst in Utrecht, dit herstel is afhankelijk van het herstel van de fysieke vezels in Rotterdam.

UPDATE za 03:05 - De reparatie in Rotterdam is voltooid, televisie in Utrecht is hersteld.

2 september 2020 - 14:05 - 16:15 Storing Keramus / Ravenoord

Er lijkt een probleem met bepaalde apparatuur in de technische ruimtes, een monteur is onderweg voor analyse.

30 augustus 2020 - 10:15 - 17:30 Wereldwijde storing Level3

Door een grote (wereldwijde) storing bij een van onze IP-Transit leveranciers (Level3 / CenturyLink) kunnen delen van het internet niet of langzamer laden. Wij hebben het verkeer waar mogelijk omgeleid, helaas verhelpt dit niet alle problemen omdat ook andere partijen verkeer zullen moeten omleiden.

CenturyLink heeft de storing om 17:30 afgemeld en we zijn begonnen met het herstellen van de oorspronkelijke routes.

De storing ook breeduit in de media:
TelecomPaper
Tweakers.net
NU.nl

29 augustus 2020 - 02:40 ~ 03:22 Storing internet Den Haag

Door een storing aan een van de hoofdrouters in ons Haagse distributiepunt kan een groot deel van onze aansluitingen in Den Haag (inclusief Rijswijk) problemen met de internet verbinding ondervinden.
De televisiedienst is niet getroffen, een monteur is aangestuurd om het probleem te verhelpen.

14 juni 2020 - 07:00 ~ 11:26 Stroomstoring Aan 't Verlaat

Er is sprake van een grote stroomstoring op de locatie Aan 't Verlaat waar een deel van de bewoners maar ook onze technische ruimte door getroffen is, hierdoor ook de bewoners die wel stroom hebben geen gebruik maken van internet.

Update 10:45 - De gebouwbeheerder is inmiddels op locatie en bezig met het herstellen van de stroomvoorziening. Tijdelijke oplossing word gerealiseerd.
Update 11:45 - Vermoedelijk is vandalisme de oorzaak van de stroomstoring. Alles is hersteld.

12 mei 2020 - 20:46 ~ 21:14 - Storing Internet Harvest

Er is een probleem met de internet verbinding in wooncomplex Harvest in Den Haag, onze monteurs zijn bezig te inventariseren waar de oorzaak ligt. Update 21:00 - De oorzaak ligt in dezelfde aggregatie router die eerder vanavond een routing problemen had, een tijdelijke oplossing wordt gerealiseerd, later vannacht (rond 02:00) zullen wij de bewuste router vervangen.
Update 21:14 - De tijdelijke oplossing is gerealiseerd, mocht u nog problemen ervaren dan kunt u het beste achtereenvolgens het glasvezel modem (het witte kastje in uw meterkast) uit en aanzetten door de stroom een aantal seconde los te koppelen en ongeveer 2 minuten later de WiFi router ook (het zwarte kastje).

12 mei 2020 - 18:44 ~ 18:57 - Storing Internet Den Haag

Een deel van onze Haagse klanten ondervindt momenteel een onderbreking van de internet verbinding, we zijn aan het onderzoeken wat er aan de hand is.
Update 18:57 - Een probleem in een aggregatie router in Den Haag veroorzaakte de storing, het probleem is verholpen en alles zou weer moeten functioneren.

6 mei 2020 - 22:15 ~ 00:30 - Storing diverse TV zenders

Door een storing bij een van onze TV signaal leveranciers zijn enkele TV zenders momenteel niet beschikbaar, het betreft onder andere de regionale zenders (TV West, TV Rijnmond etc) en de Belgische zenders van de VRT.
Wij hebben van de bewuste signaal leverancier begrepen dat er met man en macht aan een oplossing wordt gewerkt.

6 april 2020 - 08:01 ~ 16:00 - Internet & TV Storing Aart van der Leeuwlaan

Het complex Abtswoude op de Aart van der Leeuwlaan zit momenteel zonder internet. Een monteur is onderweg.

2 april 2020 - 10:30 ~ 13:42 -Internet Storing Postcode 2552

Het complex Harvest op de Oude Haagweg / Nieuw rozenburgstraat zit momenteel zonder internet. Een monteur is onderweg.

23 maart 2020 - 17:19 - Internet en Televisie Postcode 3515

Door een nog onbekende reden is er een storing van internet en televisie in de postcode 3515 (Utrecht). Monteur is onderweg.

18 maart 2020 - 23:00-23:30 - Internet en Televisie Postcode 2612 & 2628

Bij bouw werkzaamheden is vannochtend een glasvezel kabel geraakt. De glasvezel kabel staat op het punt van breken en moet zo snel mogelijk vervangen worden om langdurige storingen te voorkomen. De verbinding zal voor een korte periode onderbroken worden.

28 februari 2020 - 23:00 - Postcode 3515 + 3523 (Utrecht) - Internet en TV Storing

Door een nog onbekende reden hebben we momenteel last van een storing in de postcodes 3515 en 3523. Monteurs zijn opzoek naar de oorzaak.

30 december 2019 - 9:04 - 9:54 Alle KPN kopper/glasvezel verbindingen

Storing internet, alle KPN(kopper/glasvezel) internet verbindingen. Dit heeft te maken met een kabelbreuk in onze koppeling. Monteurs zijn onderweg.
Update 10:08, Kabel hersteld; oorzaak word nog onderzocht.

17 december 2019 - 20:45 ~ onbekend - Postcode 3515 + 3523

Storing internet (packetloss) en televisie (blokjes, door packetloss). Een monteur is onderweg.
Update: 23:26, Postcode 3523 opgelost.
Update: 01:40, Postcode 3515 opgelost.

10 december 2019 - 12:25 ~ 12:45 - Alle postcodes

Storing internet (DNS) en hosting diensten. Oorzaak word onderzocht; monteur is op locatie.
Update 12:45, Alles werkt weer.
Update 13:14, Lijkt te zijn veroorzaakt door een software crash in de router van het hosting rack. Desbetreffende router is uitgeschakeld waarna het netwerk zich herstelden.

3 november 2019 - 00:05 ~ 02:48 - Postcode 2614 + 2625 (Delft) + 25XX (Den Haag) Internet en TV Storing

Door een nog onbekende reden hebben we momenteel last van een storing in de postcodes 2614JE t/m 2614JL, 2625XR, 25XX. Monteurs zijn opzoek naar de oorzaak

25 oktober 2019 - 14:00 ~ 14:40 - Postcode 2624 Internet Storing

Door een nog onbekende reden ervaren wij op dit moment 40-70% packetloss in de postcode 2624. Monteurs zijn opzoek naar de oorzaak.

7 oktober 2019 - 13:14 ~ onbekend - Verstoring diverse TV zenders

Door een storing bij KPN Broadcast in Hilversum zijn enkele zenders - waaronder de regionale omroepen - tijdelijk niet beschikbaar.
Er wordt door KPN Broadcast gewerkt aan een oplossing.

Update: 14:56, alle zenders zijn weer terug.